Avond voor nieuwe klanten

vr. 17 februari 2017

« Terug naar Archief

Tijdens de bijeenkomst voor nieuwe klanten op 17 februari 2017 was ook Erik Anbergen van Bureau Mercuur aanwezig. Erik Anbergen heeft de workshop “Debiteurenbeleid” gegeven. Tijdens deze workshop heeft hij
tips en adviezen voor niet betalende klanten gegeven. Als je het zelf een keer niet eens met een factuur, wat doe je dan? Deze onderwerpen zijn besproken tijdens de workshop “Debiteurenbeleid”.

Een aantal tips en adviezen willen wij graag met u delen:

  • Leg afspraken zoveel mogelijk vast. Denk aan opdrachtbevestigingen, oplevermomenten, ontvangstbevestigingen en prijsafspraken (of wijzigingen daaromtrent);
  • Wanneer je je eigen algemene voorwaarden van toepassing wilt laten zijn, laat de opdrachtgever deze dan paraferen en tekenen voor akkoord;
  • Ontvang je facturen waarvan je vermoed dat het wel eens spookfacturen zouden kunnen zijn? Check www.fraudehelpdesk.nl;
  • Houd je betalingstermijn scherp in de gaten en stuur op tijd een herinnering;
  • Wanneer je debiteuren belt, begin dan niet direct met de vraag waar je geld blijft, maar vraag naar hoe de klant het product of dienst heeft ervaren, of ze blij zijn met de aankoop. Die insteek maakt een wereld van verschil.

Verder heeft Erik een tip gegeven als je zelf een factuur hebt ontvangen en het hier niet mee eens bent.

  • Wanneer je zelf een product of dienst hebt afgenomen en je bent daar niet geheel tevreden over, informeer de leverancier of dienstverlening daar dan schriftelijk over. Ook wanneer de bijbehorende factuur al betaald is. Laat weten welk probleem je ervaart en stel de leverancier in staat om het gebrek binnen een redelijke termijn te herstellen.