Inkomende post

do. 22 augustus 2019

« Terug naar Nieuws

Tegenwoordig komt er veel minder post binnen dan vroeger.  Het verwerken en bijhouden van inkomende post is voor veel mensen niet iets om naar uit te kijken. Vaak leggen we het eerst aan de kant, waardoor de inkomende post zich blijft opstapelen en belangrijke deadlines worden gemist.

Om deze reden deelt Kantoor Vreugdenhil een aantal  tips waardoor het bijhouden van inkomende post gemakkelijker wordt.

Ten eerste is het handig om een doos voor oud papier bij de hand te hebben wanneer u de post opent. Hier kunt u de lege enveloppen en post wat u niet hoeft te bewaren in doen. Hiermee voorkomt u dat onnodige post een lange tijd blijft rondslingeren.

Vervolgens is het verstandig om de overgebleven post direct onder te verdelen in verschillende categorieën. U zou gebruik kunnen maken van de volgende categorieën:

-        Collega’s: in deze categorie kan de post voor collega’s

-        Administratie: in deze categorie kunnen de rekeningen die betaald moeten worden of andere officiële papieren

-        Privé-post die beantwoord moet worden: in deze categorie kunnen bijvoorbeeld uitnodigingen, brieven of geboortekaartjes

-        Privé-post om te bewaren: voor deze categorie kunt u bijvoorbeeld denken aan foto’s of vakantiekaartjes.